jueves, 21. febrero 2008
Anant de calçotades

He anat a menjar a dues calçotades en el termini d’un mes, una a Valls, el passat 19 de gener, una altra a Salomó, aquest passat 16 de febrer. A la de Valls vam començar prenent una cervesa “Rosita” a la plaça amb els amics, a la segona vam estar jugant una bona estona a un camp de futbol amb els nens dels companys de la feina i després amab els grans. La primera va ser al Restaurant Masia Bou, el segon al Restaurant El Jardí.

Satisfets de menjar a Valls
Sóc el de damunt a la dreta - Soy el de arriba a la derecha

Van haver diferències, però el ritual va ser idèntic. Ens posem el pitet, bevem vi del porró, ens atipem de calçots (treient les capes socarrimades i encara calentes de la ceba, deixant-nos els dits com acabats de sortir la carbonera, mullem el calçot en la salsa romesco, i vinga, cap dins)… Després mengem la botifarra amb mongetes, i finalment unes costelles de xai. En el cas del restaurant de Salomó, també entren al menú les carxofes, però no en sóc molt partidari. He parlat del vi, oi? Doncs això.

Bevent a porró, amb una tècnica millorable, a Valls

En aquesta més recent de Salomó em vaig encarregar de portar uns papers en què recollia frases de l’equip. Llavors vaig demanar a la cuina del restaurant un cistell de vímet que em van cedir gentilment, hi vaig abocar els papers convenientment doblegats, i amb el cistell al cap em vaig presentar davant la nombrosa audiencia (entre 50 i 60 persones) amb la intenció que treiessin un paper del cistell, llegissin la frase i endevinessin a qui pertanyia. No arribaven a la vintena, i vaig conduir la funció de la forma més àgil que sabia fer. Em vaig guardar un últim paper a la butxaca, perquè la millor frase, i la que requeria més elaboració, sortís l’última. Així, vaig treure d’una bossa de mà 3 guions, de forma que es va improvisar una mena d’obra de teatre amb 4 protagonistes. Crec que va funcionar.

Entre els espectadors de la Performance, Sergi Belbel i Josep Cuní

Ara bé, he tingut una impressió forta mentre jugava a futbol amb nens d’altres. Aquella terrible sensació de que jo perdia les forces mentre els nens tenien una bateria inesgotable que els feia tornar a demanar la pilota. Una vegada i una altra. De sobte, m’he vist a mi mateix de petit, i he apreciat infinitament al meu pare.

... Comment

  

on 22/2/08 10:15, ana camps añadió:

¿está usted bien?

Primero fue Manresa, ahora las calçotades. Javi, ¿qué te está pasandoooo?????


 
 22/2/08 13:55, Javi añadió:

Igual estoy en plena metamorfosis. Eso no es garantía de que una criatura horrible se convierta en algo bello, pero...


Online for 7953 days
Last update: 20/4/24 19:49
status
No estás registrado ... hazlo
menu
... home
... feeds
... temillas

... Antville.org home
Menú degustación

Anécdotas poco útiles
Anhelos poderosos
Discos de cabecera
El museo de Cheshire
Literatura animada
Mi tenis
Mis películas favoritas
Notas musicales
search
 
calendar
mayo 2024
dom.lun.mar.mié.jue.vie.sáb.
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
abril
recent updates
Repaso de autores comentados Post
actualizado, pendiente de incorporaciones. * ABREU, Andrea * ACHEBE, Chinua...
by Javi (20/4/24 19:49)
"El diario de Bridget Jones"
[Geoffrey] “(…) ¡Así que todavía no has conseguido un tío!”....
by Javi (20/4/24 19:32)
"Viaje al país de los
blancos" “En estos lugares todo el mundo hablaba de Europa...
by Javi (10/4/24 22:16)
Sobre 500 4 – “La
casa de los espíritus” – Isabel ALLENDE 8 – “Las...
by Javi (8/4/24 22:30)
"Fahrenheit 451" [Capitán Beatty, el
jefe de bomberos] “(…) Selecciones de selecciones. ¿Política? Una columna,...
by Javi (5/4/24 22:40)
"No digas nada" “Más de
3.000 personas desaparecieron en Chile durante la dictadura militar de...
by Javi (28/3/24 10:55)
"Caperucita en Manhattan" “Sabía que
tenía una tienda de libros y juguetes antiguos cerca de...
by Javi (10/3/24 20:42)
"Aurora boreal" “El conocido religioso
Viktor Strandgard fue hallado asesinado la pasada madrugada en la...
by Javi (4/3/24 11:31)
"La fiesta del Chivo" "Dios
y Trujillo. He ahí pues, en síntesis, la explicación, primero...
by Javi (25/2/24 19:42)
"La orgía perpetua" "En "Madame
Bovary" ocurren tantas cosas como en una novela de aventuras:...
by Javi (25/2/24 19:41)
Cavernas paralelas

RSS Feed

Made with Antville
Helma Object Publisher