viernes, 7. septiembre 2007
Movent-me per Catalunya: prova pilot

La idea és una mica folla. Potser arribo tard, i no tinc el talent ni l’educació que caldria per afrontar la tasca. Però puc ser indecentment constant. Tinc la intenció, d’ara endavant, d’anar per ciutats i restaurants d’arreu de Catalunya per fer-ne breus comentaris. La idea va fecundar durant una meravellosa visita a Sant Feliu de Pallerols fa uns anys cortesia de la Victòria A. i la seva familia, però com jo no tenia vacances la idea es va quedar enterrada esperant poder germinar algun dia amb unes condicions de sòl propícies. Aquestes gairebé han arribat. Només em falta que la xarxa de Rodalies de RENFE recuperi la seva normalitat.

Mentrestant, assajaré una mica amb el restaurant “La Botiga” de Barcelona. Té una situació excel•lent, a l’Avinguda Josep Tarradellas, ben a prop de la plaça Francesc Macià. S’hi entra per unes portes d’apertura automàtica a un local que no regateja en la il•luminació, cosa que agraeixo. Volíem un lloc tranquil cap a l’interior de l’establiment i el vam aconseguir. A la part més propera al carrer hi ha força xivarri, fet que seria positiu si hagués anat sol i no tingués conversa. No era el cas. Ens van servir una carta en castellà i en català però, a l’hora de demanar al cambrer què volíem prendre, el castellà va ser la llengua més operativa per no passar més gana (jo en tenia molta!).

Jo em vaig demanar uns canelons casolans i un milfulles de bacallà. Ens van oferir unes olives, que no es van estar després de cobrar. A més, em va venir de gust una copeta de vi rosat, i crec que aquí la vaig encertar: era fresc, suau i amb un gust un pèl joganer. L’encisadora Victòria A. va voler un gratacels de tomàquet i un carpaccio de bacallà, que va maridar amb una copa de vi blanc.

Els meus canelons no eren res de l’altre dijous: freds per fora, cremant per dins, encara que la carn era gustosa. Entre el primer i el segon plat se’m van endur els coberts sense que me n’adonés. Quan hi vaig caure ja tenia el segon plat a taula, així que em vaig haver d’aixecar per demanar-los. Amb el milfulles, però, vaig quedar més content. Aixó sí, una única incisió amb el ganivet i la forquilla va ser suficient per a arruïnar la seva atractiva presentació. El gust del peix era sec, però per compensar-ho hi havia una salsa al fons del plat de sabor molt delicat i agraït.

De postres, vaig degustar una mousse de 3 xocolates, servida en una mena de got baix. Tot i que potser l’hagués preferida un xic més freda, estava molt bona en cadascuna de les seves capes. Per acabar, un tallat, que estava per sobre de la meva mitjana habitual i em va deixar un bon cos.

Tot plegat va costar una mica menys de 22 euros per persona. Quan vaig ser a Oviedo fa un parell de mesos, per aquest mateix preu em vaig atipar com un xai de dues mares. Sí, ja ho sé, a Barcelona tot és car i en aquella zona potser encara més! Ara bé, aquest és un factor a considerar a l’hora de fer la meva valoració de tot plegat: un 6,5!!

Un cop fora, en un breu passeig des de l’Avinguda Francesc Tarradellas fins a Passeig de Gràcia vam poder comprovar que la ciutat de Barcelona es troba ara a la consulta del dentista. Molt soroll i algun costat paral•litzat. Personalment, quan vaig arribar a casa, l’anestèsia total va actuar amb eficàcia. Vaig dormir força bé.

... Comment

  

on 10/9/07 15:15, pescallunes añadió:

Més lluny, hem d'anar més lluny!

La descripció del Restaurant "La Botiga" infalible. No només t'animo a fer aquest viatge gastronòmic pel territori sino que, a més a més, m'ofereixo voluntària per ajudar-te a degustar alguns plats quan necessitis una segona opinió! I desitjo que el viatge sigui ben llarg! Ple d'aventures! Ple de coneixences!

Creus que a Itaca hi menjarem bé? ;)


 
 10/9/07 22:39, Javi añadió:

Si a Itaca no es menja bé... encara hi podem montar un negoci :) Moltíssimes gràcies pels ànims! Una brúixola interior m'està orientant cap al Sud...

El teu carpaccio de bacallà que vaig tastar em va semblar molt bo. Què tal el gratacel de tomàquet?

Saaaalut!!

P. S.: pescallunes, quin gran nick!!!


 
 13/9/07 19:00, pescallunes añadió:

www.itaca_delivery.com ??

Accepto el repte!

"gratacel de tomaquet i mozzarela amb aromes d'olivada":

La presentacio dels dos gratacels (ho hauria de dir torres?? :P) era excel·lent, la quantitat la perfecte: permetia disfrutar i quedar-se amb ganes de mes.

Els talls de tomaquet cruixents i dolços i l'olivada espessa. Un oli aromatic i groc or ho banyava tot.

Per cert!!! He comentat abans que hi havia 4 talls de tomaquet i que aquest era molt vermell??

Bona diada per atrassat!! :P


 
 13/9/07 22:49, Javi añadió:

mmmmmmm.... Deliciós... I a més, aixecant el llistó. Aviam si me'n surto a la propera.

D'altra banda, la meva proposta és " I-teca " . Una mica irreverent, però sona nostrat :)


Online for 7968 days
Last update: 10/5/24 10:12
status
No estás registrado ... hazlo
menu
... home
... feeds
... temillas

... Antville.org home
Menú degustación

Anécdotas poco útiles
Anhelos poderosos
Discos de cabecera
El museo de Cheshire
Literatura animada
Mi tenis
Mis películas favoritas
Notas musicales
search
 
calendar
mayo 2024
dom.lun.mar.mié.jue.vie.sáb.
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
abril
recent updates
"Seis de los grandes" "Cuenta
1. El señor Hoover está loco. Odia al doctor King....
by Javi (10/5/24 10:12)
"L.A. Confidential" [Preston Exley] “Edmund,
a few questions before I return to my guests. One,...
by Javi (10/5/24 10:01)
Repaso de autores comentados Post
actualizado, pendiente de incorporaciones. * ABREU, Andrea * ACHEBE, Chinua...
by Javi (20/4/24 19:49)
"El diario de Bridget Jones"
[Geoffrey] “(…) ¡Así que todavía no has conseguido un tío!”....
by Javi (20/4/24 19:32)
"Viaje al país de los
blancos" “En estos lugares todo el mundo hablaba de Europa...
by Javi (10/4/24 22:16)
Sobre 500 4 – “La
casa de los espíritus” – Isabel ALLENDE 8 – “Las...
by Javi (8/4/24 22:30)
"Fahrenheit 451" [Capitán Beatty, el
jefe de bomberos] “(…) Selecciones de selecciones. ¿Política? Una columna,...
by Javi (5/4/24 22:40)
"No digas nada" “Más de
3.000 personas desaparecieron en Chile durante la dictadura militar de...
by Javi (28/3/24 10:55)
"Caperucita en Manhattan" “Sabía que
tenía una tienda de libros y juguetes antiguos cerca de...
by Javi (10/3/24 20:42)
"Aurora boreal" “El conocido religioso
Viktor Strandgard fue hallado asesinado la pasada madrugada en la...
by Javi (4/3/24 11:31)
Cavernas paralelas

RSS Feed

Made with Antville
Helma Object Publisher